Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts.
Ondanks het feit dat zorgverleners binnen onze praktijk hun uiterste best doen om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, kan het zijn dat u gevoelens van onvrede over een behandeling, advies of de bejegening heeft.
Onze praktijk heeft een klachtenregeling. Juist door klachten te bespreken kunnen wij hiervan leren en deze in de toekomst voorkomen. Samen kunnen we dan zoeken om er weer uit te komen.
U kunt uw klacht in een gesprek met de huisarts kenbaar maken, of via het formulier onder aan deze pagina aan ons door te geven.
Komt u er samen met uw huisarts niet uit, dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris van de Huisartsen Regio Apeldoorn (HRA).
De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. Daarbij kiest de klachtenfunctionaris géén partij, maar helpt u en de huisarts/huisartsenpost om de klacht samen op te lossen. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt de klachtenfunctionaris bereiken via het secretariaat van de HRA: 085 – 53 63 109.
Als u er met uw huisarts én met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat voltallig uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. De geschilleninstantie kan ook een schadevergoeding toekennen. Meer informatie hierover kunt u vinden op www.SKGE.nl.
Voor meer informatie verwijzen wij u naar het Reglement klachtenregeling HRA.